Jaarrekening 2018

Bestuur en dienstverlening

Interne samenwerking

1.1 Interne samenwerking

Wat wilden we bereiken?

Verdere kwaliteitsverbetering van dienstverlening binnen het ruimtelijke domein door het verbeteren van de onderlinge samenwerking tussen de verschillende organisatie onderdelen.

Wat hebben we hiervoor gedaan?

Verbetering van de onderlinge afstemming en integraliteit van werken op het gebied van ruimtelijke ordening, vergunningen en handhaving.

Vanuit het Managementteam (MT) zijn acties uitgezet ter verbetering van de onderlinge afstemming en integraliteit van werken. Naast een specifiek twee-wekelijks afstemmingsoverleg tussen de teams ruimtelijke ontwikkeling, handhaving en vergunningen wordt dit thema regelmatig besproken binnen het MT. Daarnaast is het MT bezig met het opstellen van een nieuwe visie/missie waarin het verbeteren van de integraliteit een nadrukkelijke rol zal krijgen. De verbetering van de onderlinge samenwerking tussen de vier teams is onder begeleiding van een externe opgepakt. In de uitwerking van de missie/visie is de verbetering van de integrale samenwerking als verbeteractie opgenomen en wordt in 2019 verder opgepakt.

Zijn we tevreden?

De verbeteringen zijn opgepakt en inmiddels ook als "vaste" verbeteracties opgenomen in het ambitiedocument "(Samen) Werken, Gewoon Doen". Dit document zal in het tweede kwartaal 2019 worden vastgesteld. Daarnaast zijn vier teams (senioren en afdelingshoofden) in het fysieke domein eind 2018 begonnen met een verbetertraject waarbij werkafspraken zijn gemaakt om afstemmingsproblemen te bespreken en op te lossen waardoor de integrale advisering zal worden verbeterd. Dit alles wordt in 2019 verder opgepakt.

Wie is verantwoordelijk?

Ambtelijk:   Theo van Leeuwen
Bestuurlijk:   Dilia Blok

ga terug